tirsdag den 17. marts 2015

Min karrieres største succes

Jeg har lige været til netværksmøde her til morgen. Jeg har egentlig i en del år godt kunnet lide at netværke. Det har vist mig mange sider af mig selv og andre mennesker, og det har bragt mig nogle gode venner. Altsammen godt!

Så i morges var jeg til et møde, hvor der var facilitator på, så vi blev lidt ekstra udfordret i at netværke. Spændende og godt - jeg kan godt lide at blive udfordret i noget, som jeg tror, jeg kan.

En af øvelserne i dag var, at vi hver især skule skrive på et lille kort, hvad vores største succes i vores karriere havde været. Når jeg deltager i netværk, er det altid som translatør, for det er mit primære erhverv; der tjener jeg mine penge, og jeg holder af det.

Men da jeg skulle skrive min største succes i min karriere, blev der helt stille. Jeg blev en smule febrilsk, som jeg altid gør, når noget, jeg tror, jeg har helt styr på, pludselig ikke er så enkelt. Jeg troede, at det var f.eks. at være med til at starte Deloitte Sprog. Eller at opretholde min egen virksomhed gennem en del år. Eller at være med til at skabe morgennetværk hos Baker Tilly. Men det var det ikke.

Min karrieres største succes var den dag, jeg holdt reception for udgivelsen af min første bog. Den dag, hvor jeg stod med bogen i hånden og havde sået kimen til et nyt liv.

Jeg holder rigtig meget af at oversætte, og jeg vil gerne blive ved med det. Men ... det er bøgerne, der er min succes.

Og med denne bevidsthed fortsætter jeg min dag, som jeg egentlig havde tænkt mig at gøre det. Nu ved jeg måske bare lidt mere om hvorfor.

Dejlig dag til dig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar